środa, 19 kwietnia 2017

Rozkwitające zadanie

Kolejny przykład do wykorzystania na tablicę zadań :) Tym razem, zgodnie z przewodnim tematem tygodnia, zajmowaliśmy się kwiatami. Dzieci zdobywały wiedzę przyrodniczą, ale miały też do wykonania pewien eksperyment. Instrukcja wyglądała następująco:

Dzieci zabrały się do pracy. Większość wykonanie tego zadania zaplanowała sobie na pierwszy dzień tygodnia...Element niespodzianki (co się stanie po 15 minutach???) dodawał motywacji.
Dzięki instrukcji dzieci mogły wykonać zadanie samodzielnie. O pomoc (np. w odczytaniu tekstu) prosiły rówieśników, którzy doskonale sprawdzali się w roli Pomocnych Dłoni. Dzieci uczą się obecnie korzystać z zegara, mogły więc skorzystać z wiedzy w praktyce, oczekując wyznaczone 15 minut.
Efekt rozkwitającej lilii wodnej bardzo się dzieciom spodobał, a w planach jest już tworzenie kolejnych kwiatów. Pojawiły się bowiem oczywiście kolejne pytania badawcze: czy jak płatki będą mieć inny kształt, to też się rozwiną? A jak zawinie się je na ołówek zamiast zaginać? Czeka nas więc chyba jeszcze dużo eksperymentowania!{edit: tutaj ciąg dalszy eksperymentów}




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz