piątek, 27 stycznia 2017

Wspólne muzykowanie

W naszym artystycznym miesiącu nie zabrakło też oczywiście miejsca na muzykę. Dzieci nie tylko poznały różne instrumenty i ich posłuchały, czy dowiedziały się, czym są nuty, pięciolinia i klucz wiolinowy ("Literki są dla słów, nuty dla muzyki"). W zabawach muzyczno-ruchowych rozpoznawały dźwięki wysokie i niskie. Posłuchały też fragmentów występów muzyków w filharmonii, operze i na koncercie muzyki rozrywkowej. Bardzo duże zainteresowanie wzbudził balet - dzieci obejrzały fragment "Jeziora Łabędziego" i z dużą uwagą śledziły losy Odetty.

Najwięcej czasu poświęciliśmy jednak tradycyjnie na aktywność własną dzieci. Żaki próbowały grać na gitarze, układały palce do chwytów, uderzały w struny. Razem bawiliśmy się w wystukiwanie rytmu. Muzyka królowała w naszej sali :)

Na piątek dzieci samodzielnie zaplanowały ponadto wykonanie ostatniego zadania z Tablicy zadań - ułożenie melodii do tekstu samodzielnie napisanego wiersza "Zima" (o tym, jak powstał ten tekst, można przeczytać tutaj). Powstałą w ten sposób piosenkę grupa miała zaśpiewać, ale można było również grać lub tańczyć :)

W piątek dzieci zabrały się więc za ułożenie melodii. Spontaniczne, wspólne śpiewanie dało ciekawy efekt i sprawiło dzieciom dużo radości. Pracowały wspólnie, uczyły się współpracy. Melodia była ich własnym pomysłem, podobnie jak wykonanie. Dzieci były więc samodzielne, a także czuły odpowiedzialność za wykonanie zadania. Dopiero w ostatniej fazie do grupy dołączył nauczyciel, który do śpiewu dzieci dodał akompaniament. Efektu końcowego można posłuchać tutaj:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz