Co tydzień Żaki
wykonują zadanie specjalne, zazwyczaj z instrukcją obrazkową. Zadanie to jest
przygotowane na tablicy zadań. Oznaczone jest symbolem prezentu, jako
niespodzianka. W każdy poniedziałek rano dzieci poznają 5 zadań na dany tydzień. Jednak zadanie niespodziankę poznają dopiero w ostatniej chwili. Z
racji tego, że nasze starszaki są bardzo dociekliwe, bardzo chciały się
dowiedzieć, cóż takiego będą robić. Padło hasło „gniotek”. Po chwili jedno z
dzieci powiedziało: „Ja wiem co to jest.
Potrafię to zrobić!”.
Plan daltoński to nie tylko praca z instrukcją, ale również
uczenie się od innych. W tym tygodniu rolę nauczyciela przejęło więc dziecko, które
wytłumaczyło innym jak wykonać zadanie. W czasie eksperymentu
nauczyciel-dziecko powiedział: „Jak będzie problem, wytłumaczę jeszcze raz”.
Strasznie miło było patrzeć jak dzieci współpracują ze sobą, pomagają sobie i
co ciekawe potrzebują nauczyciela tylko dlatego, że brakuje im „trzeciej
ręki”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz