Jedną z metod pracy wg pedagogiki Planu Daltońskiego jest realizacja zadań z tablicy. W Żaczkach w każdy poniedziałek na dzieci czekają nowe zadania na nowy tydzień. W tym roku wprowadziliśmy zasadę, że środa jest dniem na "zadania specjalne" - czyli na zadania dotyczące przeprowadzania różnych eksperymentów, badań, doświadczeń. Tym razem dzieci zmierzyły się z wykonaniem masy plastycznej o cytrynowym lub pomarańczowym zapachu.
Wykorzystaliśmy do tego oczywiście instrukcję.
Zadanie to wymagało na dokładnym odmierzeniu składników (np. pół szklanki wody, szklanka mąki itp.). Zadanie to rozwijało umiejętności matematyczne - porównywania i odmierzania składników, ale też rozwijało samodzielność i odpowiedzialność za końcowy efekt pracy.
Dzieci uczyły się przy okazji współpracy, bowiem pracowały w parach (i jednej trójce). Podzieliły się pracą, ale też sobie nawzajem pomagały.
Żaczki świetnie radziły sobie z wykonaniem zadania!
Dzieci uczyły się przy okazji współpracy, bowiem pracowały w parach (i jednej trójce). Podzieliły się pracą, ale też sobie nawzajem pomagały.
Żaczki świetnie radziły sobie z wykonaniem zadania!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz