Dzisiaj przewodnim tematem była cyfra 2. Dzieci potrafią już oczywiście rozpoznawać cyfry, jednak ważne jest, żeby umiały je również zapisać, a przede wszystkim, aby rozumiały, co dana cyfra oznacza w praktyce. Na dzisiejszych zajęciach ćwiczyliśmy więc nie tylko pisanie...
...ale też szukaliśmy w sali obiektów, które mają długość 2 cm, posługując się linijkami. Okazało się, że tą długość ma średnica magnesu, ale też jest to szerokość ramy tablicy.
Później dzieci szukały przedmiotów o długości dwóch metrów. Warunek ten spełniał dywan.
Na zakończenie dzieci miały za zadanie stworzyć "paczkę", która będzie ważyć równo 2 kg. Tworzenie piramid z przedmiotów sprawiało mnóstwo radości, a przy okazji dzieci sprawdzały, jakie ułożenie przedmiotów gwarantuje równowagę. Porównywały ciężar różnych przedmiotów, szacowały, czy będzie wystarczający do uzyskania zaplanowanego wyniku. Zadanie udało się wykonać dzięki efektywnej współpracy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz