Programowanie to przyszłość. To umiejętność, która w świecie za 20 lat - czyli w takim, w jakim żyć będą obecne przedszkolaki - z pewnością będzie bardzo przydatna. Dzieci w Przedszkolu niepostrzeżenie, bez wielkich słów i definicji, uczyły się podstaw myślenia algorytmicznego i logiki programowania. Cała zabawa polegała na tworzeniu animacji, wymyślania przygód dla wybranych postaci.
Stworzenie animacji z wykorzystaniem programu Scratch Jr było jednym z
zadań na ten tydzień z naszej tablicy daltońskiej - dzieci miały do dyspozycji graficzną instrukcję. Wykonanie zadania było więc
dobrowolne. Okazało się, że dzieci nie tylko wykonały to, co obejmowało
zadanie, ale jeszcze puściły wodze wyobraźni i powstały tak niezwykłe
animacje, jak ta, w której przez salę zajęć przeszło tornado, kot wraz ze świnką podróżował w kosmosie, a potem występował na scenie, a nietoperz grał w koszykówkę. Niezwykłych pomysłów było mnóstwo!
Nie zabrakło też aspektu wychowawczego :). Dzieci pomagały sobie nawzajem, tłumaczyły obsługę programu, wspólnie wymyślały tematykę animacji. Krótko mówiąc - realizowały zasady pedagogiki daltońskiej: samodzielności i współpracy.
Dzieci mają ochotę na więcej i myślę, że już wkrótce znów będą mogły dać upust swojej wyobraźni!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz