Samodzielność dla dzieci ma bardzo duże znaczenie. Dzięki niej budują swoją samoocenę, mówiąc "Potrafię to!", "Zrobiłem to sam!", odnajdują własne mocne strony. Stąd też w pracy dziećmi tak duże znaczenie ma zostawienie im pola do samodzielnego działania, dostosowując jednocześnie zadania do poziomu ich możliwości, budując sieć koleżeńskiej pomocy i tworząc atmosferę współpracy, a nie rywalizacji.
Temu też służy praca z instrukcją, jako jeden z elementów edukacji daltońskiej. Tyle teorii :)
Ostatnio Żaki
zmierzyły się z nową masą plastyczną. Drodzy Rodzice! Ćwiczenia z masami to bardzo dobry sposób na rozwijanie integracji sensorycznej, ale też sprawności dłoni, czyli rozwijanie motoryki małej,
przygotowywanie dłoni do coraz lepszego pisania i rysowania. Jeśli więc zagniatacie w domach ciasto drożdżowe, proście koniecznie swoje dzieci o pomoc!
Instrukcja tym razem wyglądała tak:
Zadanie to rozwijało u Żaków również umiejętność poprawnego odmierzania składników.
Masa plastyczna
była „jedwabista i pachnąca”, pobudzała wiele zmysłów.
Samodzielna praca z instrukcją dała Żakom mnóstwo satysfakcji, kwitła samopomoc koleżeńska, a "ciapanie" rączek było czystą frajdą!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz