środa, 15 listopada 2017

Aerodynamiczny pojazd pływający



Żaki bardzo lubią poświęcać czas na zabawę klockami Lego. Bawią się nimi indywidualnie lub grupowo tworzą większe konstrukcje przestrzenne. W tym tygodniu starszaki otrzymały takie zadanie:


Wiele Żaków powiedziało „EEE?? Przecież to prościzna”, „To jest takie łatwe”. Takie było ich zdanie dopóki nie zaczęli kłaść swoich pojazdów na wodzie :).


Zadanie jednak nie okazało się być takie łatwe, jak wstępnie przypuszczali. Wiele pojazdów miało dziury lub zwyczajnie nie były pojazdami pływającymi. Po kilku próbach w końcu się udało, powstał pierwszy pływający pojazd. Jego twórca stwierdził, że zbudował aerodynamiczną maszynę.


Chłopiec wytłumaczył innym dzieciom, że aerodynamiczny pojazd, to taki przez którego przepływa powietrze, ślizga się po nim, nie hamując auta. Nie było to co prawda treścią naszego zadania, ale dzięki temu Żaki poznały nowe określenie. Z zaciekawieniem słuchały kolegi. Dziecko, które pierwsze zbudowało pływający pojazd, wytłumaczyło innym, co zrobić, by pojazd nie zatonął. Wyjaśniło „że ciężar kloców musi być równo rozłożony, klocków na początku i końcu musi być mniej więcej tyle samo, a dno musi być płaskie, duże i bez dziur”. Żaki z pomocą kolegi stworzyły wyjątkowe pojazdy pływające, wykorzystując przy tym obszar pedagogiki Planu Daltońskiego- uczenie się od innych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz