Aby matematyka dla naszych Żaków
była jeszcze bardziej ciekawa, zajęcia ostatnio odbywały się na podwórzu, bowiem pogoda była ku temu wręcz wymarzona, a i tęskne spojrzenia dzieci za okna nie pozostały bez znaczenia ;). W tym dniu zajęcia opierały się na
koncepcji nauczania matematyki prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej. Oj, działo się!
Dzieci z wykorzystaniem wagi, określały, kto ile waży, odczytywały wynik, zapisywały go na planszy. Ćwiczyliśmy też orientację przestrzenną. Utrwalaliśmy figury geometryczne. Duże zainteresowanie wzbudziło zadanie dotyczące pomiaru długości: "Jak długi jest samochód pani Patrycji?". Dlaczego mi wychodzi 6 kroków, a koledze 8? Od czego zależy pomiar? Zmierzyliśmy, też kto jest najwyższy oraz sprawdziliśmy, ile podskoków trzeba wykonać, aby zmierzyć cały parking.
Dzieci z wykorzystaniem wagi, określały, kto ile waży, odczytywały wynik, zapisywały go na planszy. Ćwiczyliśmy też orientację przestrzenną. Utrwalaliśmy figury geometryczne. Duże zainteresowanie wzbudziło zadanie dotyczące pomiaru długości: "Jak długi jest samochód pani Patrycji?". Dlaczego mi wychodzi 6 kroków, a koledze 8? Od czego zależy pomiar? Zmierzyliśmy, też kto jest najwyższy oraz sprawdziliśmy, ile podskoków trzeba wykonać, aby zmierzyć cały parking.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz