piątek, 30 września 2016

Pierwsze kroki w programowaniu

Sama nazwa "programowanie" brzmi bardzo poważnie. Czy to nie za wcześnie, by uczyć tego dzieci w przedszkolu? Oczywiście, że nie!
Programowanie to przyszłość. To umiejętność, która w świecie za 20 lat - czyli w takim, w jakim żyć będą obecne przedszkolaki - z pewnością będzie bardzo przydatna. Dzieci w Przedszkolu niepostrzeżenie, bez wielkich słów i definicji, uczyły się podstaw myślenia algorytmicznego i logiki programowania. Cała zabawa polegała na tworzeniu animacji, wymyślania przygód dla wybranych postaci.
Stworzenie animacji z wykorzystaniem programu Scratch Jr było jednym z zadań na ten tydzień z naszej tablicy daltońskiej - dzieci miały do dyspozycji graficzną instrukcję. Wykonanie zadania było więc dobrowolne. Okazało się, że dzieci nie tylko wykonały to, co obejmowało zadanie, ale jeszcze puściły wodze wyobraźni i powstały tak niezwykłe animacje, jak ta, w której przez salę zajęć przeszło tornado, kot wraz ze świnką podróżował w kosmosie, a potem występował na scenie, a nietoperz grał w koszykówkę. Niezwykłych pomysłów było mnóstwo! 


Nie zabrakło też aspektu wychowawczego :). Dzieci pomagały sobie nawzajem, tłumaczyły obsługę programu, wspólnie wymyślały tematykę animacji. Krótko mówiąc - realizowały zasady pedagogiki daltońskiej: samodzielności i współpracy.


Dzieci mają ochotę na więcej i myślę, że już wkrótce znów będą mogły dać upust swojej wyobraźni!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz