Realizując zajęcia zgodnie z pedagogiką Planu Daltońskiego, wykorzystuje się różnorodne pomoce dydaktyczne. Najbardziej podoba mi się to, że można je tworzyć samodzielnie :)
Wykorzystując więc otrzymany niegdyś na jakiejś konferencji kalendarz, udało mi się stworzyć zegar do odmierzania czasu wykonywania zadań.
Jak widać na obrazku, zegar zrobiony jest z płyty CD. Taśmą dwustronną przymocowany jest od tyłu mechanizm zegarowy na baterię. Na tarczę naklejone są kawałki dwustronnej taśmy, do których przykleja się zalaminowane karteczki z odpowiednią liczbą minut.
O co chodzi? Czy nie wystarczy zwykły
zegar? W przypadku starszych dzieci zwykły zegar wystarczy jak
najbardziej. Jednak w wieku 6 lat odczytywanie godziny z zegara
wskazówkowego, a przede wszystkim rozumienie długości trwania 5 minut,
10 minut, czy 15 nie jest jeszcze intuicyjne. A to przeszkadza w dobrym
planowaniu swojej aktywności. Czy warto 5 minut przed końcem zabawy
wyciągać z szafki nową grę i rozkładać pionki? A może to czas na
rozpoczęcie sprzątania?
Dzięki
zegarowi dzieci mają także możliwość porównywania długości trwania
poszczególnych okresów: w dziesięciu minutach mieszczą się dwie piątki, a
w piętnastu aż trzy. To przy okazji edukacja matematyczna :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz